Rekordszámú utassal ünnepelte a Lufthansa 50. magyarországi jubileumát

„A Lufthansa első magyarországi járatindításának 50. jubileumát az egész Lufthansa Csoport egy új rekorddal ünnepelte: egy év alatt 1 750 000 utast szállítottunk, míg az elmúlt 7 év során mintegy 60 százalékkal nőtt a velünk repülők száma Magyarországon” – mondta Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi country managere.

A Lufthansa Csoport öt légitársaságának utasforgalma 8 százalékkal bővült 2017-ben Magyarországon az előző évhez képest: 1 750 000-en repültek a Lufthansa, a SWISS International Air Lines, az Austrian Airlines, a Brussels Airlines és az Eurowings járatain Budapestre, Debrecenbe, illetve Sármellékre tartó, vagy onnan induló járatokon.

Az öt légitársaság járatai átlagosan 75 százalékos kapacitáskihasználtsággal közlekedtek Budapest, Debrecen és Sármellék, illetve Frankfurt, München, Bécs, Zürich, Brüsszel, Köln, Stuttgart, Düsseldorf és Hamburg között. A volument tekintve Európán belül mutatkozott a legnagyobb, 5,5 százalékos növekedés, míg arányában az afrikai útvonalakon volt a legnagyobb, 18 százalékos a bővülés. Az európai növekedéssel megegyező arányban, 5,5 százalékkal nőtt az Észak-Amerikába a Lufthansa Csoporttal repülők utasok száma.

A Lufthansa Csoport négy légitársasága a magyar piachoz hasonló növekedést ért el a Kelet-Közép- és déleurópai régióban: a kapacitások 2,5, míg az utasszám 5,7 százalékkal volt magasabb 2017-ben, mint az előző évben. A gépek töltöttsége így átlagosan 75,8 százalékra nőtt. A legnagyobb mértékben a görög szigetek irányába nőtt a felkínált ülésszám. „A régióban 11,3 millió utas választotta a Lufthansa Csoport járatait. A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat. Utasaink összesen heti 1537 járattal utazhatnak a régió 16 országának 59 repülőtere között. Nagyon örülünk a csoport magyarországi, a régiós átlagot meghaladó növekedésének” – mondta Peter Pullem, a Lufthansa Csoport Kelet-, Közép- és dél-európai régióért felelős vezetője. A régióban 27 százalékkal nőtt az Afrikába, mintegy 13 százalékkal a Dél-Amerikába, 6,7 százalékkal Ázsiába, 2,3 százalékkal az Észak-Amerikába, 6 százalékkal az Európába és 14,5 százalékkal a Közel-Keletre irányuló forgalom.

A Lufthansa Csoport tapasztalatai alapján a magyarországi légi utasok lényegesen magasabb arányban keresték a Csoport prémium termékeit 2017-ben: a First Class eladások 40 százalékkal, míg a Business Class eladások 22 százalékkal nőttek. Különösen az észak-amerikai útvonalakon szembetűnő a növekedés, ahol a First Class jegyeladása 45 százalékkal, a Business Class-é 25 százalékkal nőtt, összességében pedig az utasok egy-hetede First, Business, vagy Premium Economy osztályon repül.

„Az Észak-Amerikába tartó járatokon egyértelmű súlyponteltolódást figyeltünk meg a 2017-es évben a prémium utasosztályok keresletében. Utasaink értékelik minőségi szolgáltatásainkat, ennek is köszönhető, hogy az USA-ból érkező járatokon volt a legnagyobb, 12 százalékos a növekedés, míg Svájcból és Belgiumból egyaránt 11 százalékkal több utas érkezett Magyarországra” – mondta Antal Gábor. A Lufthansa Csoport 37,5 százalékra növelte piacrészét a Magyarországról Észak-Amerikába utazók között.

A 2017-es év másik nagy újdonsága a kontinentális járatokon a szélessávú internet bevezetése. Év végére pedig a Lufthansa, az Austrian Airlines és az Eurowings valamennyi Airbusán elérhető lesz a fedélzeti net-szolgáltatás.

A SWISS is újdonsággal jelentkezett 2017-ben, és a világ legmodernebb keskeny-törzsű repülőgépe, a Bombardier CS100 mellett immár a nagyobb változatot, a CS300-ast is közlekedteti a magyar fővárosba, és összesen heti 9 alkalommal fordulnak meg Budapesten gépeik.

A Lufthansa Csoport utasainak legkedveltebb célállomásai Afrikában Johannesburg, Marrákes, Casablanca, Észak-Amerikában New York, Miami és Los Angeles, Dél-Amerikában Mexikó, Cancún és São Paulo, Ázsiában Tokió, Sanghaj, Hongkong, Európán belül pedig Genf, Barcelona és Hannover.

A Lufthansa Csoport idén tovább bővíti magyarországi kapacitását. A Lufthansa a 2018-as nyári menetrendben bevezeti a hatodik napi járatot Budapest és Frankfurt között. A német nagyvárosból 17:00-órakor induló járat számos Frankfurtba érkező interkontinentális és kontinentális járat utasai számára kínál ideális csatlakozást a magyar főváros irányába, többek közt a Bogota, Ibiza, Málta, Valencia, Edinburgh, Lyon, Porto, Sevilla és Lisszabon felől érkező utasok érhetnek gyorsan és kényelmes-en Budapestre.

Visszafelé 19:15-kor indul az útvonalon közlekedő Airbus és 20:55-kor érkezik meg Frankfurtba, így több késő este Amerikába, Ázsiába és Afrikába tartó járat érhető el rövid átszállási idővel: Budapestről Buenos Aires, Rio de Janeiro, São Paulo, Szinga-púr, Bangkok, Johannesburg, Sanghaj és az etiópiai Addisz Abeba felé indulóknak rövidül le a transzferidejük Hessen tartomány fővárosában.

A másik magyarországi útvonalán heti háromról ötre emeli járatszámát a Lufthansa: München és Debrecen között hetente ötször, hétfőn, szerdán, csütörtökön, pénteken és vasárnap is repülni fog az útvonalon közlekedő Bombardier CRJ 900-as, így közel 70százalékkal nő a kapacitás ezen az útvonalon.

„A 2018-as nyári menetrendben tovább bővítjük kapacitásunkat: 11 új járattal heti 178-ra növeljük magyarországi járatszámunkat, így Magyarországon a Lufthansa Csoport kínálja a második legtöbb járatot a világ felfedezéséhez és az üzleti utakhoz” – tette hozzá Antal Gábor. A Lufthansának így heti 78, a Eurowingsnek 39, a SWISS-nek és az Austrian-nek 21-21, a Brussels Airlines-nak pedig 19 járata közlekedik majd Magyarországra.

(X)