Ruben Brandt, a gyűjtő: premier előtti vetítések

Bár csak november közepén kerül a magyar mozikba Milorad Krstić Ezüst Medve-díjas alkotó RUBEN BRANDT, A GYŰJTŐ (12) című egészestés, magyar, animációs akció-thrillere, de a leggyorsabbak és legszerencsésebbek már augusztusban megnézhetik a James Bond-filmek hangulatát idéző alkotást, melyben extravagáns alakok, futurisztikus és vintage elemekből épülő dizájn, autósüldözés, humor és mindig újra töltődő izgalom köti le a néző figyelmét. A Locarnói világpremier után immár a hazai közönség is láthatja a filmet. Augusztus 24-én a szentendrei P'Art Mozi, 31-én pedig a Várkert Bazár várja a nézőket, akik a vetítések során találkozhatnak az alkotókkal is. Szeptemberben országosan több elővetítés várható.

Különös rablássorozat rázza meg a világ leghíresebb múzeumait: egy rejtélyes bűnbanda egymás után szerzi meg a legértékesebb képeket. Hiába minden óvintézkedés, semmi sem akadályozhatja meg a Gyűjtőt (Kamarás Iván) és csapatát az újabb festmények ellopásában, a rendőrség pedig tehetetlen. Csupán Kowalski (Makranczi Zalán), a washingtoni magánnyomozó veszi észre, hogy mi a közös az ellopott műtárgyakban, de veszélybe kerül az élete, amikor beleszeret a rablóbanda femme fatale-jába, Mimibe (Hámori Gabriella). A pánikba esett biztosítótársaságok százmillió dollár jutalmat ajánlanak a nyomravezetőnek, ezt hallva pedig az alvilág is bekapcsolódik a macska-egér játékba, mindent elsöprő lavinát indítva el. Milorad Krstić egyedi látványvilágú akció-thrillerében az egész világot bejárjuk egy olyan utazás során, amely percenként okoz újabb és újabb meglepetéseket. A 4K-ban készült animációs alkotásban a köznapi és fantázia szülte formák keverednek, ahol mindvégig extravagáns alakok, futurisztikus és vintage elemekből épülő dizájn, autósüldözés, humor és mindig újra töltődő izgalom köti le a néző figyelmét.

A film két layerre épül: az egyik egy akciódús krimi, ami egy szélesebb közönséghez is könnyedén eljut, a másik pedig egy időutazás a huszadik század filmes és képzőművészeti referenciái között. A Ruben Brandt a klasszikus és modern művészeti alkotások színes egyvelege, egy akadálymentes enciklopédia, ahol minden egyes kocka tele van a művészettörténet jól ismert darabjaival.

MILORAD KRSTIĆ közép-európai képzőművész 1989 óta él Budapesten és alkot mint festő és multimediális művész. Első rövidfilmjét, a My Baby Left Me című animációt a 45. Berlinálén Ezüst Medve-díjjal jutalmazták. Következő munkája, a Das Anatomische Theater CD-ROM elnyerte a legjobb interaktív projektnek járó MIFA-díjat az 1999-es Annecy-i Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon.

A film teljes költségvetése 1 milliárd 180 millió forint volt, amelynek 75 százalékát, 882,5 millió forintot a Magyar Nemzeti Filmalap biztosított, míg a közvetett támogatásokból 295 millió forint érkezett. A zenét Cári Tibor szerezte, a produceri munkát Miskolczi Péter, Roczkov Radmila, Roczkov Hermina, Milorad Krstić és Kurdy-Fehér János végezte.

A RUBEN BRANDT, A GYŰJTŐ (12) november 15-én kerül a hazai mozikba a Mozinet forgalmazásában.

(X)