Jön az ikonikus háttérkép új generációja?

A kilencvenes évek közepén Chuck O'Rear a Sonoma Highway mellett parkolva készítette el a világ egyik legismertebb fényképét. A Bliss (Gyönyörűség) című fotó lett a Microsoft Windows XP operációs rendszerének alapértelmezett háttérképe. Huszonegy évvel később a Lufthansa „Amerika új nézőpontból” (New Angles of America) címmel közzétette a Chuck által készített háttérképek következő generációját.

„Közel 76 évesen most kezdem felismerni, milyen fontos szerepet játszott a Microsoft Bliss című fotója az életemben. A világtörténelem legtöbbek által látott fényképének alkotójaként szerzett hírnév minden percét élveztem. Nagy izgalommal készítettem el a Lufthansa számára a Bliss hagyományait folytató, okostelefonokra szánt háttérkép-sorozatot, hogy a jövőben is milliók láthassák a világ csodás helyeit az én szememmel. Az emberek ma már elsősorban okostelefonjukon pillantják meg az érdekes, új fényképeket. Örülök, hogy a részese lehetek ennek” – nyilatkozta Chuck O'Rear fotós.

Gazdag pályafutása során O’Rear rengeteg képet készített a National Geographic és más rangos magazinok megbízásából, de valószínűleg mindig is a Bliss marad legemlékezetesebb alkotása. Állítólag ez a kép a világ legtöbbek által látott fotója.

„A Bliss ma már többet jelent a Microsoft számára, mint azt valaha is gondoltuk. A fénykép önálló popkultúra-jelenséggé nőtte ki magát, és mint ilyen, még a cégen belül is saját rajongói körrel rendelkezik. Erre tekintettel különösen nagy örömmel fogadtuk a Lufthansa kezdeményezését az Amerika új nézőpontból című fotósorozat elkészítésére” – jelentette ki Anna Ström, a Microsoft nyugat-európai szervezetéknek élménymarketingért felelősvezetője.

Az Amerika új nézőpontból című sorozat három különleges észak-amerikai úti célt örökít meg. A fényképek megtekinthetők, és ingyenesen letölthetők a következő címről: newanglesofamerica.com.

A fotósorozat képein megörökített helyszínek:

·         Maroon Bells (Colorado)
·         Peek-A-Boo Slot (Utah)
·         White Pocket (Arizona)

„A Lufthansa mindig ösztönzi, hogy az emberek utazzanak többet mindennapi életük során, és ez a kampány is szorosan összhangban áll ezzel a törekvéssel. Amerikában rengeteg a festői táj, így a három helyszín kiválasztása jelentette számunkra a legnagyobb kihívást. Partnerünk, a United segítségével könnyen eljutottunk ezekre a csodálatos helyekre, amelyeket szeretnénk, ha utasaink is felkeresnének, és amelyek Chuck képein keresztül most még nagyobb ismertségre tehetnek szert” – mondta Kristina Oestroem, a Lufthansa Csoport EMEA-régióbeli marketingvezetője.

(X)