A müncheni 2-es terminál lett a világ legjobbja

A müncheni repülőtér és a Lufthansa rendkívül magas elismerésben részesült: a 2017-es World Airport Awards díjprogram szavazásán a londoni Skytrax Intézet a müncheni repülőtér 2-es terminálját választotta a legjobbnak a világon. Az eredmény a világ mintegy 14 millió légiutasa által kitöltött kérdőív összesítése alapján született. A müncheni 2-es terminál egyébként a Lufthansa és a Star Alliance partner-légitársaságainak bázisa.

„Az elismerés jelentős motivációt jelent számunkra, hogy a jövőben is fenntartsuk szolgáltatásaink magas színvonalát, és ahol csak lehet, tökéletesítsük az utasoknak nyújtott élményt" – fogalmazott a díjátadó-ünnepségen Dr. Michael Kerkloh, a müncheni légikikötő vezérigazgatója.

A 2003-ban megnyitott 2-es terminál a tavalyi év során jelentősen bővült: 2016 áprilisában nyílt meg a szatellit épülete, amely 36 millió fölé növelte a terminál utaskapacitását. Az új épület 27 utashídja közvetlen be- és kiszállási lehetőséget biztosít az utasoknak, akik busztranszfer nélkül jutnak repülőgépükhöz. A 2-es terminált a müncheni repülőtér és a Lufthansa 60:40 százalékos tulajdoni megoszlású közös vállalata üzemelteti.

A 2-es terminál kiemelkedő eredménye a World Airports Awards szerint számos ténynek köszönhető. Magas pontszámot ért el az utasélmény és az általános kényelmi színvonal kategóriákban, illetve a legjobb értékelést kapta a szórakozási lehetőségekért, illetve azokért a csendes zónákért, ahol az utasok olvashatnak, dolgozhatnak, vagy épp pihenhetnek. A T2 tranzit terminálként is kimagasló pontszámot kapott: már az épület tervezésénél kiemelten figyeltek arra, hogy az utasok a lehető legrövidebb idő alatt tudjanak átszállni az egyik járatról a másikra. A szatellitépület megnyitásával minőség és befogadóképesség szempontjából is továbbfejlődött a terminál: a világ egyik legmodernebb reptéri épületeként számos vásárlási és étkezési lehetőséget kínál az utasok számára, mindezt kellemes környezetben és természetes napfény mellett. A 2-es terminál teljes üzlet- és étteremterülete szinte megduplázódott: mintegy 7000 négyzetméteren nyíltak új kávézók, éttermek és boltok.

A terminálon belül a kapukat a jövő igényei szerint alakították ki. A 2-es terminálban mindenhol megtalálhatók azok a csendes zónák, ahol bárki kényelmesen helyet foglalva dolgozhat, vagy pihenet. Aki pedig produktívan szeretné kihasználni a rendelkezésére álló időt, értékelni fogja az ingyenes internet-szolgáltatást, az elektromos és USB-csatlakozókat is. A családi várótermeket úgy alakították ki, hogy a gyerekek a beszállás előtt még levezethessék fölösleges energiájukat. Ezen felül most először állnak rendelkezésre zuhanyzók a Lufthansa várókon kívül is – a „Non-Schengen” zónában bárki felfrissülhet, aki átszálló járatára vár. 

A nyugalomra vágyó utasok 11 Lufthansa várót vehetnek igénybe a 2-es terminálban. Ezek közül öt új váró a szatellitépületben található, pazar kilátást nyújtva a reptér forgalmi előterére. A maximális kényelem érdekében az első osztályú váró tetőterasza exkluzív kényelmi funkciókkal áll az utasok rendelkezésére a reptér szívében. A mozgássérült utasok és a kísérő nélkül utazó gyermekek várója is speciális szolgáltatásokkal igazodik az adott utascsoport igényeihez.

(X)