Világújdonság a Lufthansa új Airbus A350-900-as utasszállítóin

Látványos fényjáték kíséretében mutatkozott be a napokban Münchenben a Lufthansa „Nürnberg” névre keresztelt vadonatúj Airbus A350-900-as repülőgépe. A repülőgép 100 utaskilométerre vetítve 3 liternél is kevesebb üzemanyagot fogyaszt, ami generációváltás Lufthansa nagy távolságú járatain üzemelő géptípusokban.

Ráadásul a Lufthansa az első légitársaság a világon, amely Airbus A350-900-as utasszállítóin többféle világítási beállítással igazodik utasai nappali és éjszakai bioritmusához. Aki már utazott több időzónán át, ismeri a problémát – az ember biológiai órája kizökken a megszokott kerékvágásból. A Lufthansa új A350-900-as utasszállítóinak üzembe állásával most először nyílik lehetőség arra, hogy az utasok megfelelően időzített, és a bioritmusukhoz igazodó fényviszonyok között utazhassanak. Az új A350-900 LED-technológiája 24 különböző fénybeállítási lehetőséget biztosít. Az A350-900-as flottát követően a Lufthansa Boeing 747-800-as gépeit is felszereli majd az új világítástechnikai rendszerrel.

A különféle világítási beállítások használata a kronobiológiai kutatások eredményeire, valamint nappali és éjszakai bioritmusunk ismert hatásmechanizmusaira épül. A technológia alkalmazását számos tudományos eredmény alapozza meg, köztük Christian Gunga, a berlini Charité kórház professzora és Dr. Achim Leder kutatásai. Az ellazulást segítő meleg fényt pihenőidőszakokban állítják be, míg a hidegebb fényt a szervezet stimulálására használják az út aktívabb szakaszaiban. A Lufthansa a berlini Kardorff Ingenieure tervezőiroda szakembereivel dolgozta ki a különböző fénybeállításokat.

A Lufthansa február 10-étől veszi használatba első Airbus A350-es utasszállítóját, az első tíz Airbus A350-900-as Münchenben fog állomásozni. A légitársaság eleinte a Delhibe és Bostonba repülő járatokon fogja használni az új gépeket, amelyek fedélzetén 293 fő utazhat – 48 az üzleti, 21 a prémium turista és 224 a turista osztályon. Az A350-900 a világ legfejlettebb és legkörnyezetbarátabb nagy távolságú repülőgépe. 25 százalékkal kevesebb kerozint használ, 25 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és jóval csendesebben száll fel más hasonló repülőgépeknél.

(X)